جامع تبلیغات SEM
بازاریابی موتور های جستجو یا SEM چیست؟ و تفاوت آن با SEO
برخی از آنها تبلیغات متنی کوچک هستند، در حالی که برخی دیگر، مانند تبلیغات لیست محصولات یا تبلیغات خرید، بصریتر هستند و به مصرفکنندگان اجازه میدهند اطلاعات مهم را در یک نگاه، مانند قیمت و نظرات، ببینند. این روش به شما کمک میکند که افراد بیشتری کسبوکار شما را پیدا کنند. اگر مشتریهای شما هم از طریق اینترنت به دنبال شرکتهایی مانند شما هستند، حتماً تبلیغاتتان را میبینند. چون اکثر افراد امروزه به اینترنت دسترسی دارند و از موبایل استفاده میکنند، پس بهتر است که کسبوکار شما هم در این فضا فعال باشد. بازاریابی جستجوی پولی به این معنی است که برای بالابودن تبلیغ خود در صفحه فهرست نتایج جستجو و بیشتر دیدهشدن آن، پول پرداخت کنید.
این مبحث خود زیرمجموعههای زیادی از جمله بازاریابی محتوا را در خود جای میدهد. اما شما در نوع تبلیغات PPC فقط میتوانید یک یا چند کلمه محدود را در صفحات جستجو تبلیغ کنید. این یعنی اگر بخواهید هر محصول یا هر صفحه از سایت خود را به صفحات اول جستجوها بیاورید، باید جداگانه برای آنها تبلیغ سفارش دهید. کسبوکارهای کوچک که معمولا بودجه و منابع محدودی دارند، میتوانند از بازاریابی موتور جستجو برای دستیابی سریع به مشتریان جدید بهرهمند شوند. SEM به این کسبوکارها اجازه میدهد که با تبلیغات هدفمند، در برابر رقبای بزرگتر دیده شوند. یکی از بزرگترین مزایای SEM برای کسبوکارهای کوچک، قابلیت تعیین بودجه مشخص است.
سئو زیر شاخهای از SEM به حساب میآید و روش دیگر آن که بازدهی سریعتر اما مقطعی دارد، PPC یا تبلیغات پرداختی به ازای کلیک است. همچنین متد بک لینک سازی نیز برای هدایت کاربران به سمت سایت شما جزو روشهای SEM است. در نهایت باید به گوگل ادز اشاره کرد که میتوانید برای تخمین هزینه بازاریابی موتور های جستجو از آن استفاده نمایید. همچنین شما میتوانید تبلیغاتتان را در این ابزار قدرتمند از طریق اضافه کردن مشخصات مشتریان هدفتان انجام دهید. استفاده از گوگل ادز برای انجام کمپینهای SEM با توجه به الگوریتمها و ابزارهای هوشمند این موتور جستجو به شدت پیشنهاد میشود.
وقتی شما بیش از پیش در نتایج جستجوی ارگانیک دیده شوید، میتوانید تلاشهای خود در SEM را روی کلیدواژههای دیگر به منظور گسترده کردن محدوده دسترسی متمرکز سازید. در ابتدا باید بگوییم بخشی ازهدف SEO این است که وبسایت شما پرسرعت و کاربردوستانه باشد. اگر وبسایت شما این مزایا را نداشته باشد، درواقع هزینه به ازای هر کلیک را دور میریزید. بازاریابی SEM یکی از راهکارهای مؤثر مخصوص برای کسبوکارهای کوچک در جهت دسترسی به مشتریان جدید، افزایش درآمد و کاهش و تعدیل هزینه جذب اولیه مشتریان است. شما کاربران میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به انواع روشهای دیجیتال مارکتینگ، سری مقالاتی که در سایت منتشر شدهاند را مطالعه کنید. ما در مقالات دیگر راجع به ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی، ویروسی و غیره مطالب بسیاری را برای شما منتشر کردهایم.
یکی از بهترین روشها برای بهبود عملکرد کمپینهای SEM، انجام تستهای مختلف است. میتوانید از تستهای A/B استفاده کنید تا تاثیر تغییرات کوچک مانند عنوان تبلیغ، متن تبلیغاتی یا طراحی صفحه فرود را ارزیابی کنید. این روش به شما کمک میکند تا بفهمید کدام تغییرات نتایج بهتری ارائه میدهند. اگر کاربران روی تبلیغ شما کلیک کنند اما خریدی انجام ندهند یا اقدامی که شما انتظار دارید را انجام ندهند، نرخ تبدیل پایین خواهد بود. این مسئله نه تنها به هدررفت بودجه منجر میشود، بلکه میتواند رتبه تبلیغات شما را نیز کاهش دهد.
به جز نکات گفته شده در مورد ششم، هزینه کلی و تعرفههای تبلیغات کلیکی در بازاریابی با موتورهای جستجو نیز به مقدار چشمگیری نسبت به دیگر انواع تبلیغات قدیمی پائینتر است. این تبلیغات به خاطر هزینههای معقول، حتی برای کوچکترین کسبوکارهای نوپا نیز قابل استفاده هستند. حتی خیلی از افراد به خاطر قیمتهای مناسب این نوع بازاریابی، از این تبلیغات به منظور آزمون و خطا برای آگاهی از بازخوردهای مخاطبین نسبت به سرویس یا محصولاتشان استفاده میکنند! روشی کمهزینه اما بسیار کاربردی که در زمانی کوتاه اطلاعات خیلی زیادی به تجارتها میدهد. به سادگی کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار یا خدمات خود را وارد کنید و ایدههای پیشنهادی کلمه کلیدی مرتبط را مشاهده کنید که میتواند اساس کمپینهای مختلف بازاریابی موتورهای جستجو را تشکیل دهد. اما بهینهسازی موتور جستجو (سئو) متفاوت است زیرا کسب و کارها برای ترافیک و کلیکها به گوگل پول نمیپردازند.
بعد از اینکه هدف خودتان را تعیین کردید میتوانید برای ارزیابی آن از ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیک و یا گوگل وبمسترتولز استفاده کنید. استفاده از این سیستم به جز رعایت چند نکته و نیاز به استراتژیهای تبلیغاتی خاص، هیچ دغدغه و سختی کاری برای تجارتها ندارد. مسلماً گوگل بهترین منبع برای تبلیغات شماست و برای ثبت سفارشات خود در گوگل میتوانید از ابزار جامع و حرفهای Google AdWords استفاده کنید. البته راه و روشهای متعدد دیگری هم برای تبلیغات در بستر اینترنت وجود دارد که شاید امتحان کردن آنها هم خالی از لطف نباشد. درواقع اگر به یکی از این مشتریان تبدیل شوید میتوانید از پکیجهای تبلیغاتی ویژه گوگل بهرهمند شوید.
این معیار نشان میدهد صفحهٔ فرود شما به افرادی که روی تبلیغات کلیک میکنند، دقیقاً همان چیزی را میدهد که نیاز دارند؛ سریع و بدون زحمت. شما با وجود بازاریابی موتور جستجو روی تمام جنبههای تبلیغات خود از جمله متن، تصاویر و صفحات فرود کنترل کامل دارید. با وجود بازاریابی SEM تغییرات کمپینهای تبلیغاتی به سرعت ایجاد شده و میتوان با توجه به نتایج به دست آمده، شرایط را سریعتر بهبود بخشید. با بازاریابی جستجوی پولی، سایت شما در موتورهای جستجو دیده میشود، فقط کنارشان اغلب گزینه “Sponsored” (حمایتشده) ظاهر میشوند. بهطور خلاصه، تست A/B کمک میکند تا بهترین نسخه از صفحه فرود سایت را پیدا کنید و در عین اینکه هزینههای تبلیغات را کاهش میدهید، فروش خود را بیشتر کنید. حالا که با مفهوم و اهمیت بازاریابی موتورهای جستجو آشنا شدید، بد نیست درباره چالشها و معایب بازاریابی موتورهای جستجو نیز بدانید.
با مدیریت صحیح بودجه، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و استفاده از ابزارهای تحلیل پیشرفته، میتوان از این روش به بهترین شکل بهرهمند شد. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یه استراتژی دیجیتال مارکتینگ هست که برای بهتر کردن دیده شدن و رتبه سایتت توی صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERPs) از تبلیغات پولی استفاده میکنه. این روش شامل یه سری تکنیکهای خاصه که کمک میکنه برندها به صورت هدفمند به مخاطبای آنلاینشون برسن. با تولید محتوای باکیفیت، ارزشمند و متناسب با نیازهای مخاطبان خود، میتوانید مخاطبان بیشتری جذب و حفظ کنید و در نتیجه رتبه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید. محتوا باید مفید بوده و ارزش اطلاعاتی داشته باشد، با مسئله مورد نظر مخاطبان همخوانی داشته باشد و به صورت جذاب و قابل فهم ارائه شود. همچنین، استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوا نقش مهمی در بهبود رتبه صفحات در نتایج جستجو ایفا میکند.
فرآیند مزایده تبلیغات وقتی شخصی یک عبارت جستجو را در گوگل وارد میکند انجام میشود. اگر گوگل تشخیص دهد که کلمات کلیدی که برای آنها پیشنهاد دادهاید در عبارت جستجوی کاربر موجود است، تبلیغات شما در مزایده آگهی وارد میشود. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یکی از موثرترین راهها برای رشد کسب و کار شما در یک بازار رقابتی زیاد است. آیا میدانید طراحی یک لندینگ پیج خوب تا چه حد بر افزایش فروش تأثیر میگذارد؟ درواقع یکی از مهمترین اهداف راهاندازی صفحات فرود، ترغیب مشتریان بالقوه به خرید محصول یا خدمات است. چراکه لندینگ پیج، ویترین یک وبسایت محسوب میشود و کاربران از طریق این صفحه، به خواسته موردنظر خود دست پیدا میکنند.
پیش از پایان راهنمای بهترین ابزارهای گزارشدهی PPC و SEM، میخواهیم بر اهمیت گزارشدهی برای آژانسها تأکید کنیم. آنالیتیگز، طرحهای قیمتگذاری انعطافپذیری با آزمایشی ۱۴ روزه و بدون نیاز به کارت اعتباری ارائه میدهد. واتاگراف 7 روز آزمایشی رایگان ارائه میدهد، بدون نیاز به کارت اعتباری. قیمتگذاری برای نیازهای خاص شما قابل تنظیم است، همانطور که در زیر آمده است. بهترین ابزارهای گزارشدهی PPC و SEM برای آژانسها در ادامه بهطور مفصل توضیح داده خواهند شد. در نهایت، با ترکیب پلتفرمهای مناسب، میتونی به بهترین شکل به مخاطب هدف برسی و تبلیغاتت رو بهینه کنی.
عواملی مانند ساختار سایت، محتوای باکیفیت، بکلینکها و کلمات کلیدی در سئو بسیار مهم هستند. این نوع بازاریابی به شرکتها کمک میکند تا محصولات و خدمات خود را از طریق تبلیغات پولی در موتورهای جستجو نمایش دهند. این رویکرد با سئو متفاوت است که بر بهینهسازی محتوا برای الگوریتمهای موتورهای جستجو تمرکز دارد تا محتوا در رتبه بالایی در این صفحات قرار بگیرد. اگر مبحث سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو را یک انگشتر در نظر بگیریم، بدون شکل کلمات کلیدی حکم نگین روی آن را دارند. باید روی این کلمات تحقیق کنید و عبارات و لغات کلیدی مرتبط به زمینه کاری خودتان را به خوبی بشناسید و سپس از آنها در عناوین تبلیغاتی خود استفاده کنید.
در مثال فروشگاه سختافزار ما، یک گروه تبلیغاتی میتواند برای انواع مختلف چنگک یا مدلهای مختلف فن برگ باشد. برای کمپین ابزارهای برقی، یک گروه تبلیغاتی ممکن است بر روی متههای برقی تمرکز کند، در حالی که گروه دیگر میتوانند بر روی ارههای مدور تمرکز کنند. راه اندازی این سطح از SEM ممکن است در ابتدا کمی طول بکشد، اما پاداش شما – یعنی CTRهای بالاتر با هزینه کمتر – این تلاش را در دراز مدت ارزشمند میکند. در این راهنما، مروری بر اصول بازاریابی موتورهای جستجو و همچنین چند نکته و استراتژی برای انجام درست بازاریابی موتورهای جستجو خواهید آموخت. اگر بودجهای که برای این کار در نظر گرفتهاید، محدود است، میتوانید فقط بر روی کلماتی مناقصه کنید که به منظور خرید، مورد جستجوی کاربران واقع میشوند. اما اگر بودجه بیشتری در اختیار دارید، بر روی کیوردهایی که در اوایل سفر خرید مشتری جستجو میشوند و کلماتی که کمتر به محصولات شما مربوط میشوند نیز سرمایهگذاری کنید.
یکی از روشهای کسب اطلاعات مفید در این زمینه، رفتارشناسی مشتریان فعلی است. دنیای اینترنت امروز نزدیک بیش از 3 میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد. طبق آمار، بیش از 93% از تجربههای کاربران در فضای اینترنت از موتورهای جستجو شروع میشود و بدیهیست که موتورهای جستجو بیشترین سهم ممکن برای توزیع بازدیدها بین وبسایتها را داشته باشند. معنی این حرف این است که هیچوقت نمیتوانید بیشتر از مقدار ورودیهایی که میتوان از موتورهای جستجو دریافت کرد را از منابع دیگر داشته باشید. کمپینهای تبلیغاتی میتوانند و در بسیاری از موارد باید بر محصولات یا خدمات مشابه تمرکز کنند. هدف اصلی چنبل ارائه راهحلی بینظیر برای کسبوکارهای کوچک و بزرگ است.
خیر، استراتژیهای SEM میتوانند به شما در تبلیغات شبکههای اجتماعی و سایتهای دیگر هم کمک کنند. با استفاده از شبکههای تبلیغاتی مختلف، میتوانید به مخاطبان خود در همه پلتفرمهای آنلاین دسترسی داشته باشید. کیفیت صفحه فرود – برای گوگل اهمیت دارد که پس از کلیک کردن تبلیغ چه اتفاقی میافتد. اگر کاربر وبسایت شما را به سرعت ترک میکند یا روی دکمه فراخوان کلیک نمیکند یعنی تبلیغات گمراهکننده یا تجربه وبسایت شما بد است. آیا کسبوکار شما به توضیحات زیادی نیاز دارد؟ بهترین زمان برای این توضیحات، پس از جذب سرنخ فروش است. برخی تبلیغات میتوانند یک صفحه فرود را به اشتراک بگذارند و این امر بدین معنی است که هر دو به یک صفحه وب ارجاع داده میشوند؛ اما صفحه فرود باید صراحتاً ادامه پیام درون تبلیغ شما باشد.
گوگل ادز کمپینهای مختلفی دارد که کمپین تبلیغات در شبکهٔ جستوجوی آن، در بازاریابی موتورهای جستجو به ما کمک میکند. پروسه انجام سئو معمولاً میانمدت و بلندمدت است و آثار آن برای مدت زمان بیشتری قابل مشاهده میباشد. همچنین، بهروزرسانی محتوای خود با اطلاعات جدید میتواند شانس شما را برای حفظ یا بهبود رتبهبندی در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) افزایش دهد. به عنوان مثال، سایت مالی The Balance یک پست در مورد وبلاگنویسی در سال ۲۰۰۸ منتشر کرد که همچنان در نتایج برتر برای کلمه “وبلاگنویسی” قرار دارد، زیرا مرتباً آن را بهروز میکند. قدرت بازاریابی SEM به عنوان، بزرگترین بازاریابی موتور جستجو این است که به تبلیغکنندگان فرصتی میدهد تا تبلیغات خود را در مقابل مشتریان علاقهمند قرار دهند که در لحظه آماده خرید هستند.
اما SEO بهمرور زمان باعث میشود که سایت شما در نتایج جستجو جایگاه خوبی کسب کند و بهصورت ماندگار ترافیک ارگانیک جذب کند، بدون نیاز به پرداخت هزینههای تبلیغاتی مداوم. از طرف دیگر، بازاریابی موتورهای جستجو بهشدت به میزان رقابت کلمات کلیدی بستگی دارد و همین رقابتیبودن، ممکن است بودجهٔ بیشتری مصرف کند. بازاریابی موتور جستجو (SEM) یک روش بازاریابی دیجیتالی است که به صورت پولی انجام میشود و هدفش افزایش بازدید از سایت در موتورهای جستوجو پولی و رایگان است. یکی از مهمترین جنبههای SEM، نظارت و تجزیه و تحلیل عملکرد کمپینها است. بر اساس این دادهها، ممکن است نیاز به تنظیماتی در کمپینها، بودجهها، یا استراتژیهای کلمه کلیدی باشد تا عملکرد بهبود یابد.
ما هم نمیخواهیم شما را در این حال رها کنیم تا تصور کنید که مزایای SEM برای کسبوکارتان مفید نیست. به همین خاطر در ادامه یک استراتژی صحیح SEM و مشخصاتش را برایتان توضیح میدهیم. با اجرای استراتژی قدرتمند SEM و درج بهترین متن و محتوای جذاب میتوانید از سایر رقیبان خود پیشی بگیرید. در تبلیغات و سایر پلتفرمهای PPC میتوانید بودجه روزانه از حداقل ۱۰ دلار تعیین کنید. ازآنجا که معنی و مفهوم برای SEM بسیار گسترده است، همچنین جنبههای متفاوتی را هم شامل میشود.
به جای آنکه مانند تبلیغات تلویزیونی بازه وسیعی را هدف قرار دهید، میتوانید بهطور متمرکز روی گروهی خاص کمپین اجرا کنید و نرخ تبدیل را به شکل هدفمند افزایش دهید. اگر یکی از تبلیغات شما نرخ تبدیل پایینی داشته باشد، میتوانید آن را تصحیح یا حتی حذف کنید. از طرف دیگر تبلیغات سنتی به مدت قرارداد شما در حال اجرا باقی میماند. شما برای ایجاد تغییر در آن باید تأییدیه داشته باشید و همچنین هزینه این تغییرات هم زیاد است. اگر گاهی میشنوید که تبلیغات چقدر گران شده، به این خاطر است که اغلب کسبوکارها دقیقاً نمیدانند چرا از این راهکار استفاده میکنند.
معمولا مکان جغرافیایی نمایش تبلیغات SEM روی ایران و کاربران فارسی زبان تعیین میشود. با توجه به کیوردهایی هم که انتخاب کردهاید، احتمال آنکه تبلیغات دقیقات به مخاطبان هدف شما نمایش داده شود، بالا خواهد بود. SEM به دلیل ماهیت تبلیغاتیاش، معمولاً برای مخاطبان هدف خاصی نمایش داده میشود که با توجه به تنظیمات تبلیغات انتخاب شدهاند. در مقابل، SEO درهای بیشتری را به روی انواع مختلف کاربران باز میکند و ممکن است افرادی که به دنبال موضوعات مرتبط هستند به سایت دسترسی پیدا کنند. در SEM تا زمانی که هزینههای تبلیغات را پرداخت کنید، وبسایت شما دیده میشود.
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) راهکاری بسیار مؤثر برای جذب مخاطبان و افزایش رتبه وبسایت شما در نتایج جستجو است. با بهبود رتبه و بیشتر مشاهده شدن وبسایت شما در نتایج موتورهای جستجو، میتوانید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید و نرخ کلیک بالاتری برای صفحات خود به دست آورید. به علاوه، با جلب مخاطبان هدف در مراحل مختلف جستجو، میتوانید از تبلیغات پولی خود بهره ببرید و بیشترین استفاده را از بودجه تبلیغاتی خود داشته باشید. بازاریابی موتورهای جستجو (Search Engine Marketing) یکی از استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ است که به منظور افزایش رتبه سایت و دیده شدن آن در صفحه نتایج جستجو (SERP) مورد استفاده قرار میگیرد. در حال حاضر مفهوم بازاریابی موتورهای جستجو، بیشتر در تبلیغات غیر رایگان در گوگل خلاصه میشود، در حالی که SEM در گذشته، هم بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) و هم تبلیغات پولی گوگل ادز را در بر میگرفت. همین امر باعث شده است برخی از افراد، سئو و بازاریابی از طریق موتورهای جستجو را یکی بدانند و از تفاوت SEO و SEM اطلاع دقیقی نداشته باشند.
برای مدیریت موثر کمپینهای Search Engine Marketing نیاز به دانش و تجربه دارید. این دو فضایی که گفتیم، بخشهای مختلفی دارند که برای تبلیغ بسیار خوب هستند. نکتهای که باید به آن توجه داشته باشید این است که عمده فعالیتهای ابتدایی سایت با تغییر در سئو داخلی سایتها انجام میگیرد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. اگر میخواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفهای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید.
گوگل امکانات زیادی در سرویس تبلیغاتی خود برای وبمسترها قرار داده است. دسترسی به امکان حذف تبلیغ قابلیتی است که در تبلیغات نسل قدیمی وجود ندارد. اما در PPC میتوانید هر لحظه که دوست داشتید تبلیغ خود را حذف، تمدید یا مدیریت کنید. این تجارت طی سالهای بعدی آنقدر پیشرفت کرد که در سال 2007 به مهمترین کانال درآمدزایی موتورهای جستجو تبدیل شد. گوگل که لحظه به لحظه سیستمهای انحصاری خود را بهبود میبخشید، کار را برای دو موتور جستجوی بزرگ دیگر یعنی Yahoo و Microsoft بسیار سخت کرد. این دو کمپانی به منظور کاهش فشار و گرفتن قدرت از گوگل با یکدیگر مشارکت کرده و یک سیستم به نام The Yahoo! & Microsoft Search Alliance در سال 2010 ایجاد کردند.
وقتی در این سطح هدفمند پیش میروید، در سطح معناداری با مخاطب ارتباط برقرار میکنید. در این حال تور گسترده پهن نمیکنید تا ببینید چه مخاطبانی جذب آن میشوند؛ بلکه میدانید کدام مخاطب ممکن است از کدام محصول و خدمت شما بیشترین مزایا را کسب کند. برای پاسخ دادن به این پرسش مهم که SEM چیست؟ باید از گوشه و کنار دنیای بازاریابی و نکتههای آن یادداشت برداری کنید. در این حال ممکن است شما بیش از آنچه تصور میکنید درباره SEM اطلاعات داشته باشید. با سئو چند ماه تا چند سال طول میکشد که به صفحهٔ اول نتایج برسید و ترافیک سایت را افزایش دهید؛ بهخصوص اگر سایت شما جدید باشد. هرچند وزن فواید آن از معایبش سنگینتر است؛ ولی بازاریابی در موتور جستجو ایراداتی هم دارد که بیشتر به قسمت تبلیغات آن مربوط میشود.
هر تبلیغی که وارد حراج یا Auction تبلیغات گوگل شود، صرفا در نتایج جستجوی کاربر دیده نمیشود، زیرا دیده شدن در نتایج منوط بر برنده شدن در حراج آگهی است. منظور از حداکثر پیشنهاد، بیشترین هزینهای است که شما به عنوان تبلیغدهنده، حاضرید برای یک کلیک پرداخت کنید. گوگل برای تعیین محل قرارگیری تبلیغات در SERP، تمام این فاکتورها را در حراج آگهی در نظر میگیرد و بر مبنای آن به هر تبلیغ، رتبهای را برای نمایش در نتایج موتورهای جستجو، اختصاص میدهد. برای آژانسهایی که به طور منظم با تبلیغات کلیکی و موتورهای جستجو کار میکنند، استفاده از ابزارهای گزارشدهی قوی امری ضروری است. ابزارهایی مانند Google Analytics و SEMrush به شما این امکان را میدهند که عملکرد کمپینهای تبلیغاتی را به طور دقیق پیگیری کنید. این ابزارها اطلاعات دقیقی در مورد ترافیک سایت، تبدیلها، و عملکرد کلمات کلیدی ارائه میدهند که برای بهبود استراتژیهای بازاریابی و خدمات سئو وردپرس بسیار مفید هستند.
این افراد همان کاربرانی هستند که گاهی میتوان به خرید آنی تشویقشان کرد. برخی در آن به دنبال ویدیو هستند و برخی کاربران ممکن است به دنبال بازی باشند. بسیاری با یافتن و خواندن داستان سرگرم میشوند و برخی به تقویم مالی علاقه دارند. به این موضوع فکر کنید که مخاطب هدفتان به دنبال چه نوع سرگرمی خاص است و آن را به برند خود ارتباط دهید. وقتی یک کاربر عبارت «چگونه بهترین پیشنهاد را برای خرید خانه ارائه دهیم؟»، گوگل از الگوریتمی برای تعیین بهترین صفحههای وب دارای بهترین پاسخ این جستار استفاده میکند. سپس صفحهها را بر اساس اینکه چقدر اطمینان دارد پاسخ صحیح را داشته باشند، رتبهبندی میکند.
در حالت دستی باید طبق توضیحات قسمت قبلی سعی کنید چیزهایی که کاربران به دنبالش هستند را کشف کنید. مسلماً اولین قدم این است که بفهمید آنها در موتورهای جستجو چه چیزی جستجو میکنند. این کار در حالت عادی کمی سخت است اما میتوانید با آزمون و خطا و فعالیت روی چندین کلمه کلیدی مطالب و محتوای مرتبط به هرکدام را به صورت انفرادی بررسی کنید تا بازخورد هر کلمه کلیدی را از این طریق پیدا کنید. به عبارت دیگر باید گفت که این نوع بازاریابی در دو شیوه کلی پیادهسازی میشود. این دو روش شامل بهینهسازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) یا سئو و روشهای پرداختی و تبلیغاتی (به طور کلی کمپینهای PPC) است.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری